City Garden Movement

2015-02-23 , 10:49:41 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt

Den här videon alltså, så pass fin. 
 

huvudstaden

2015-02-23 , 10:46:48 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt


Vi bläddrade bland LP-skivor, vräkte i oss vegetarisk mat och köpte roliga stumpor.

Moaning Lisa Smile

2015-02-23 , 10:42:54 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt

ALT- J, Wolf Alice & Gengahr. 

Var i Stockholm i helgen med Amalia och Erik för att uppleva Alt-J. Det var suveränt, och förbanden var förvånandsvärt bra. 

ripple

2015-02-09 , 11:16:59 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt


Förresten så var jag rätt fab för några veckor sedan. 

Lunar Lights

2015-02-09 , 11:12:55 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt


Hade hemmaölprovning, kollade på E.T, spelade bowling och hade det allmänt gött med William och Elin. 

Men det var för en vecka och sedan dess har jag mest tränat och sökt jobb. Veckan som börjar idag, måndag, kommer bestå av jobb på leklandet mestadels. Men till helgen, då ska jag till Elin igen, fan vad fab. 

Och TUR att jag sneglade på mitt pass igår för det går nämligen ut snart och det är ju ej bra med tanke på att tågluffen närmar sig med stormsteg för mig och Amalia. Så idag är det jag som knatar ner till Polisen för att styra upp det här. Samt på tiden att jag får ett ID där jag har kort hår.

ca plane pour moi

2015-01-22 , 16:22:05 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt


Juice på citrusfrukter, ingefära och rödbeta.


Hallå. Vet ni vad? Jag har spelat curling och varit på spa med familjen. Min mor är numera 50 år och det tyckte vi skulle firas, såklart. Curling va svårt men ack så roligt ändå. Lär bli fler gånger. Att bubbla i i bad 2 h utomhus med en iskall öl i handen är inte heller så pjåkigt. Bäst av allt vad dock att få umgås med familjen. 

Kommit igång med träningen har jag också, feels good. Sökt jobb har jag även hunnit med.

OCH HEY, sist men inte minst. Jag och min vän Amalia har bokat första tåget på vår luff, 22 mars bär det av. CRAY CRAY!



Tisdag

2015-01-06 , 21:16:48 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt

Gör massor med juicer i min råsaftcentrifug, jobbar på leklandet, badar skumbad, dricker kaffe, ligger på spikmattan och lyssnar på LP-skivor. Dessutom tänker jag att jag borde ut i friska luften, får se till att ordna detta så småningom.

floating forever

2015-01-04 , 22:54:03 ▲ 2 kommentar(er)Allmänt


TJA. Satan vad tiden går fort när en har roligt hörni. Både julen och nyår har helt blåst förbi ju. 
För mig har det varit en helt utmärkt tid. Varit hos världens bästa gäri i en vecka nämligen. Vi har flängt fram och tillbaka på stan, lagat mat, busat, haft myskalas, firat nyår (gott nytt!) och varit på Världskulturmuseet. 

Med andra ord så är livet fett och jag är extremt peppad på vad 2015 har att erbjuda. 


It's the most wonderful time of the year osv

2014-12-25 , 10:49:53 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt

 
 

Lilla julafton

2014-12-25 , 10:42:54 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt


Den 23:e firar vi lilla julafton med familjen sedan 7 år tillbaka. Vi äter god mat och har trevligt. I år stod alla för var sin tapas. Dessutom körde vi julklappsleken och alla hade köpt rimliga grejer för en gång skull. Inga Borat baddräkter eller godismaskiner i år inte. Hah. 

Vi kan va som Paris och Nicole

2014-12-22 , 21:54:30 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt

 
Tillåt mig att presentera min nya favoritlåt. Little Jinders Random Folk. Wow säger jag bara, så pass bra. 

Här framför hon den på Musikhjälpen, avskalat och vackert. Lyssna och njut. 


overjoyed

2014-12-22 , 21:48:33 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt



Av cirka 127386752 st bilder från Jul på Liseberg är det här den enda som är användbar. Vi smaskade på massa smakprover så som ostar och godis. Elin briljerade på dansmatta och jag gjorde mest bara fel, men lika glad är jag för det. Fick nämligen spela Guitar Hero aka världens roligaste spel. Jul på Liseberg får helt klart godkänt, mysigt värre. 



En himla bra granola har vi lyckats slänga ihop också. Förgyllde helt klart den redan fabulösa brunchen som vi åt häromdagen. Egentligen kvittar det var vi pysslar med, det är awesome no matter what pga Elin är cirka bäst i världen. 

Grön jul

2014-12-22 , 21:32:21 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt



Jag är hemkommen från Göteborg, granen är klädd och klapparna är inslagna. Dessutom samlas hela familjen imorgon. Jag är redo för ju, trots att ingen snö finns. 

Mitt år på Spotify

2014-12-08 , 16:17:39 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt



Kikade igenom mitt år på Spotify och det här är enligt Spotify de 99 låtar jag spelat allra mest.
Förståeligt ändå. Det är bra grejer.
 

woodwind

2014-12-08 , 16:11:25 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt


Har sovit 10 timmar, kört "Yoga for beginners" och bara myst runt hemma bland ljus å grejer. Borta bra men hemma bäst. 

Min kurrande mage mättade jag med falafel och tomatcouscous. Mumma. Och ja, jag hade sås till. Tro inget annat.

 

White winter hymnal

2014-12-07 , 21:09:08 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt


HEJ KOMPISAR. 

Sist vi hördes vid hade jag varit på Silvana Imam och dansat mig svettig. Sedan dess har jag mest jobbat mig svettig. Långpannepass på jobbet á la 15 h annat. Dessutom har Linda Bengtzing och Banarne från Trasan och Banarne stått för viss (måttlig) underhållning på restaurangen. 

Julklappshandel har jag hunnit med också, faktiskt så har jag bara två stycken kvar och det känns riktigt bra. 
Idag tog jag tåget hem till Skövdeland och gissa om det kändes fint när mamma och pappa kom och hämtade mig på resecentrum. Blev näst intill gråtmild när jag satte mig i bilen, samma sak skedde när jag klev innanför dörren och möttes av världens tryggaste doft. 

Avnjutit ett varmt bad, en saffranskrans och ett glas mjölk. Lagom göttigt vill jag lova. Dessutom har jag haft lite tomteverkstad och slagit in alla juklappar till tonerna av bland annat Wham! och Mariah Carey. 

BRA GREJER HELT ENKELT. 




Vi ska alltid älska oss själva.

2014-11-25 , 11:19:09 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt


Jag, Amalia, Ellen och Moa (som tyvärr inte är med på bild) hade en extremt fantastisk kväll i fredags. 
Kaffe, glögg och lite shopping i ett juligt gbg övergick till ett äventyr för att ta oss til hotellrummet där vi moffade i oss hämtmat och snackade massa blajja och förfestade.

Därefter bar det iväg till Pustervik för att få bli frälsta av Silvana Imam som fullkomligt briljerade och domderade. Det är något visst när Silvana säger "Vi ska aldrig anpassa oss efter deras normer, vi ska alltid älska oss själva och vi ska alltid tro på våra drömmar". Sen är det dessutom en helt magisk upplevelse när ett fullsatt Pustervik vrålar med i "Svär på min mamma". 

Bland det bästa jag varit med om. Satan vilken brutalt bra kväll. Samt, jösses, mina nära och kära är ju helt amaze. Vill göra detta tusen gånger om. 
 

När planeterna har stannat

2014-11-24 , 22:23:00 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt

Här står allt stilla märker jag. Det beror på att jag jobbar på restaurangen i Göteborg, går på Silvana Imam på Pustervik med världens finaste människor, myser och går på bio med min kärlek och har det himla väldans massa bra. Det beror nog också i och för sig på att jag inte träffat min kära dator på allt för lång tid. Men det är små detaljer.

feng shui

2014-11-13 , 10:26:08 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt


Hey. Jag har fått jobb på en restaurang i Göteborg i en månads tid. Fett spännande och läskigt på samma gång. I somras efter studenten var jag orolig över hur hösten skulle bli och vad jag skulle göra. Med facit i hand blev det bättre än vad jag någonsin kunde föreställa mig. 

Jackan på bilden är förresten min nya favorit. Halva priset på Beyond Retro, då får en passa på. 

I veckan har jag vikarierat på skola och förskola men idag har jag inget inbokat så ska kolla om gymmet fortfarande står kvar, kanske eventuellt även passa på att träna då. Annars är jag sugen på att bara dega i soffan framför något bra dokumentär. Det är något jag gör alldeles för sällan. 
 
 

Chasing Kites - Iamamiwhoami

2014-11-07 , 12:22:02 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt


Trivs i min fina tröja, har fått dille på bananpannkakor och jobbar lite varstan (känns det som). Livet är bra.
 

I'm a princess cut from marble.

2014-11-07 , 12:13:35 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt

Lorde är den coolaste jag vet, så in i @#*&% ball. Hela hon är fab helt enkelt och den här låten + video är detsamma. Jag är så peppad inför Hunger Games så hälften hade räckt, tror att musiken kommer vara amaze. 


(nästan) alla goda ting är tre.

2014-11-03 , 16:22:42 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt


Hello Saferide, Haim och Lorentz fick lämna Bengans och följa med mig hem. 

it's all good

2014-10-30 , 14:15:12 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt


Lite nya presenter till mig själv. Nöjd är ordet. 

26 Oktober

2014-10-26 , 19:57:12 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt


Var på 50-årsfirande för min faster idag. Åt god mat, drack kaffe och hade världens finaste bordskompis.

Die Another Day

2014-10-26 , 19:41:35 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt

 
Hej. Längesedan sist. Jag har mest spenderat min tid genom att agera vikarie på både skola och dagis, dessutom har jag varit några vändor på leklandet och jobbat där.
Fint ändå att kunna skrapa ihop lite arbetstillfällen. 

Sedan senast kan jag konstatera att Beatrice Elis nya platten är magi, mysa är bra grejer, barn är faschinerande och livet rullar på bra. Imorgon väntar en trip till Göteborg, spännande spännande. 

På Kvinnofolkhögskolan

2014-10-15 , 19:33:51 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt

Just det! Jag och goa F!-are var på utbildning med Sissela och Gudrun i helgen. Det var lika najs som det låter, det kan jag tala om för er.

We're reeling through the moonlit streets

2014-10-15 , 17:37:00 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt



Sparkar i höstlöv, fryser, myser och träffar världens bästa människor. Dricker även te, vikarierar och lyssnar på vinyler. Hösten har aldrig varit så bra.

MELLANMÅL.

2014-10-08 , 16:13:15 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt


Sugen på göttigt mellis? Då kan du pröva att göra det här *pekar på bilden*. 

Du behöver: 
2 avokado
1/2 dl (eller så mkt du känner för) kvarg/ någon form av naturell yoghurt
1 tsk vaniljsocker/ vaniljpulver
1 msk honung
1/2 citron
valfria bär
valfria nötter

Gör såhär:
1. Mixa avokado (urgröpta såklart), yoghurt, vaniljsocker, honung och citronsaft till en slät kräm. Häll upp i ett glas eller en skål.

2. Mosa bären och lägg ovanpå avokadokrämen. 

3. Hacka nötter och strössla över. 

Nu blev inte min kräm grön, skyller det på dåliga avokados. Men gott var det i alla fall. 

5 - INIST

2014-10-08 , 16:00:39 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt


Den här fräcka tishan landade i brevlådan idag. Drunkar i den, men det är OK. 
Vill du ha en likadan eller något annar asballt? Då finner du det HÄR.

yellow flicker beat

2014-10-05 , 16:57:12 ▲ 0 kommentar(er)Allmänt


Jag älskar hösten.
Jag älskar alla färger, kylan, värmen, varma drycker i fina koppar, sköna kläder, musiken.
Jag älskar hösten.




Kommentarer
Postat av: Anna W

Gumsan! Det hjälper inte med äppelcidervinäger, bara en myt! Och du som tränar så mycket behöver inte må så dåligt över lite kladdkaka! Livet blir ju trist om man inte unnar sig i vardagen :) Annars lovar jag att fruktsallad eller bjässiga apelsiner hjälper (fibrer som mättar gott) eller en kopp gott te. Puss!

2011-02-23 @ 18:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0